lördag 6 september 2008

Hur bra är det att ha FEEDJIT?

Jag tyckte det var lite kul, att man kan följa irl, vem som är inne här just nu. Så jag kopplade in FEEDJIT, som du kan se längst ner på sidan. När jag kollar, blir jag lite betänksam: här kan man se, varifrån besökarna kommer och vart dom går från denna sida. Orten syns och ibland även ip-adressen. Inget att bry sig om? Eller något farligt för integriteten? Andra bloggare har FEEDJIT, så då syns det ju på deras sidor, om jag varit på besök (en kort stund visserligen, men hur avslöjande är det om mig, ifall vem som helst kan kolla vad jag läser?). Det påminner lite om, när jag slutade låna på bibliotek, när personnumret började användas som identitet vid boklån. (Ingen bryr sig speciellt om mig, det menar jag inte, men själva tanken, att någon kan kolla upp, om jag läst Hitlers memoarer (haha, aldrig!) eller Stora Sprängdegskokboken!).


Jag skall ha kvar det lite till, och se vad jag kommer till för slutsats.

1 kommentar:

Domus Dulcis Domus sa...

Vet inte hur exakta uppgifterna är. Har en väninna i Usa och ibland står exata orten hon bor i, ibland bara delstaten. Jag har också upptäckt då jag går in på andras sidor att min ort blir ganska tokig. Men man kan ju få ett lite hum om vilka som är inne.